Üye Yönetim Sistemi (ÜYS) (https://www.tadebis.com.tr/login?referer=/uys) kullanıcı profilinde yer alan Menübar üzerinde yer alan MTB Başvuru Talepleri başlığında yer alan (+) butonu veya Kişisel Bilgiler alanı Mesleki Tecrübe Belgesi başlığında yer alan (+) butonuna tıklanarak başvuru başlatılır. Başvuru kategorisine göre gerekli tüm belgeler ve raporların sisteme yüklenmesinin ardından, sistem tarafından oluşturulan başvuru formunun elektronik ya da mobil imza ile imzalanmasıyla başvuru işlemi tamamlanır.
Elektronik/Mobil imzası bulunmayan üyelerimizin, gerekli belgeleri sisteme yüklemelerinin ardından sistemin oluşturduğu başvuru formunu ıslak imza ile imzalayarak Birliğimizin Ankara adresine iletmeleri gerekmektedir. (Islak imzalı başvurularda yalnızca başvuru formunun imzalanarak gönderilmesi yeterlidir.)
Mesleki Tecrübe Belgesi başvuruları elektronik ortamda elektronik veya mobil imza ile gerçekleştirildiğinden, ayrıca belge gönderilmesine gerek bulunmamaktadır.
Elektronik veya mobil imzası bulunmayan üyelerimizin ise yalnızca başvuru formunu ıslak imzalı şekilde aşağıda yer alan Birlik adresine göndermeleri gerekmektedir:
Adres: İşçi Blokları Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi, Lavida City İş Merkezi No:45 Kat:11, 06530 Çankaya/Ankara
Tecrübe koşulunun uygulama esasları incelenerek, tecrübenin sağlandığı ilgili kategorilere ait belgelerle birlikte en az 5 yıl (60 ay) çalışıldığını kanıtlayacak belgelerin sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
17.07.2014 tarih ve 22/735 sayılı İlke Kararı ile düzenlenen "Gayrimenkul Değerleme Uzmanları ve Konut Değerleme Uzmanları İçin Aranan Tecrübe Koşulunun Uygulama Esasları’nda belirtilen esaslara göre, “Mesleki Uygulamalı Eğitim Sertifikası” tarihinden sonraki 2 yıllık çalışma süresini tevsik edici belgeleri ile birlikte Birliğimize başvurmaları durumunda “Sorumlu Değerleme Uzmanı” olabilmek için aranan 5 yıllık mesleki tecrübe belgesini alabilirler.
Lisans tarihiniz 17.07.2014 öncesi ise, 3 Yıllık Mesleki Tecrübe Belgesi alabilmek için lisans belgesinin bir örneği ile Mesleki Tecrübe Başvuru Sistemi üzerinden başvurulması gerekmektedir.
SPL Uygulamalı Eğitim Sertifikasının bir örneği ile Mesleki Tecrübe Başvuru Sistemi üzerinden başvuruda bulunulması gerekmektedir.
Lisans tarihiniz 17.07.2014 öncesi ise, 5 Yıllık Mesleki Tecrübe Belgesi alabilmek için;
- Lisans tarihinden sonra hazırlanmış, ilk rapor tarihi ile son rapor tarihi arasında en az 24 ay (2 yıl) bulunan iki adet ıslak imzalı ve şirket kaşeli rapor,
- Tecrübede bulunulan faaliyet kategorisine ilişkin gerekli tevsik edici belgeler
sisteme yüklenmelidir.
Bilirkişiler, gayrimenkul değerleme uzmanı olarak hazırladıkları “aslı gibidir” onaylı raporların yanı sıra, bu raporlara ait görevlendirme yazılarını ve/veya keşif tutanaklarını da sisteme yüklemelidir.
Raporların taslak rapor olmaması, sayfa sayısının eksiksiz olması, ada ve parsel bilgilerinin bulunması, ayrıca ıslak imzalı ve kaşeli olması gerekmektedir.
Sunulan değerleme raporu özel amaçlı hazırlanmış ise, hizmet alım sözleşmesi ve fatura da başvuru belgeleriyle birlikte sisteme yüklenmelidir.
İstenen mesleki tecrübe süresi içinde çalıştığınız şirket/şirketler bünyesinde hazırladığınız değerleme raporlarının yıllar itibarıyla listesi sunulmalıdır. (Listede rapor tarihleri, rapor numaraları ile başvuru yapan uzmanın adı ve soyadının bulunması yeterlidir.)
Rapor listesinde, ilgili değerleme kuruluşu/şirketlerin ıslak imzası ve kaşesi bulunmalıdır.
Şirket Yetkili Yazısı için belirlenmiş bir format bulunmamaktadır. Yazının, gayrimenkul değerleme faaliyetini tecrübe süresi boyunca yürüttüğünüzü gösterir nitelikte olması, işe başlama ve ayrılış tarihlerinizin (gün/ay/yıl) belirtilmesi ve şirkette üstlendiğiniz görevlerin açıklanması yeterlidir. Bu yazının şirket yetkililerince ıslak imzalı ve kaşeli olarak düzenlenmesi gerekmektedir.
Hayır. Belge başvurusu onaylandığında başvuru sahibine SMS ve e-posta yoluyla bilgilendirme yapılır. Mesleki Tecrübe Belgesine, Üye Yönetim Sistemi’nde ‘Mesleki Tecrübe Belgesi’ başlığı altında yer alan “Yüklü Ekler”den erişilebilir.
Tecrübe başvuru dosyasının incelenmesi aşamasında eksiklik tespit edilmesi veya ek belgeye ihtiyaç duyulması halinde, dosya, eksikliklere ilişkin açıklama ile birlikte sistem üzerinden başvuru sahibine iade edilir. Bu durumda başvuru sahibi SMS ve e-posta yoluyla bilgilendirilir.
SGK Hizmet Dökümü E-Devlet uygulamasında temin edilebilmektedir. Hizmet dökümünün barkodlu olması ve kurum ünite kodlarını içermesi gerekmektedir.
Başvuru yapılacak tüm faaliyet kategorilerinin seçilmesi ve her kategoriye ilişkin gerekli belgelerin eksiksiz olarak sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
Gönderilen raporlar hangi faaliyet kategorisine göre hazırlanmış ise, o kategori için istenen belgeler sisteme eklenmelidir.