Sıkça Sorulan Sorular

Bireysel üyeler için Sıkça Sorulan Sorular

Kurumsal üyeler için Sıkça Sorulan Sorular

İş Bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?

Gayrimenkul Değerleme Lisansına sahip kişilerin bir kurumda sözleşmeli ve kadrolu olduğunu belirtir şekilde iş bilgisinin sistemde bulunması önemlidir. İş bilgisini ve sözleşmeleri Kurumsal firmaların şirket temsilcileri kendi sayfalarından yapmaktadırlar. Firma çalışan olarak ekledikten sonra sözleşmeli/kadrolu kişilere iş bilgisi onaya düşecektir. Üyeler mobil imza ile onaylayarak iş bilgilerini kabul edebilmektedir.

https://www.youtube.com/watch?v=O11MBxzEbpY :Çalışma Durumu Güncelleme

https://www.youtube.com/watch?v=LcunIdKxyAM&feature=youtu.be: İşe Giriş Ret ve Onay Kılavuzu



Bölge Tanımlama Nasıl Yapabilirim?

Üye Yönetim Sisteminde bölge tanımlama işlemi menüde yer alan Bölgeler sekmesinden gerçekleştirilir. Bölgeler sekmesinde bölge ekle (+) butonun aktif edilmesi suretiyle bölgelerin seçilmesi gerekmektedir. Şehir ve ilçe seçildiğinde tanımlı bölgeler ekrana gelmektedir. En fazla 5 bölge tanımlaması yapılabilmekte olup her yeni bölge için aynı işlemin tekrarlanması gerekmektedir.

https://youtu.be/bq28_piE2lQ : Uzman Bölge Tanımlama-Silme-Değiştirme

Bu konuda sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına “Bölge Tanımlama” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Üyeliğimi aktif hale getirmek istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Talep üzerine askıya alınmış olan Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği üyeliği, Üye Yönetim Sistemi (https://www.tadebis.com.tr/login?referer=/uys ) Kişisel Bilgiler ekranında yer alan Üyelik Durumu İşlemleri butonu üzerinden elektronik ya da mobil imza ile ya da Üyelik Askıya Alma Dilekçe öğrneğinin doldurularak ıslak imzalı şekilde Birlik adresine gönderilmesi ile aktif edilebilmektedir.

Elektronik ya da Mobil İmza İle Üyelik Askıya Alma Kılavuzu

Üyelik Aktif Hale Getirme Dilekçe Örneği

Aktif hale getirme talebi ile birlikte içinde bulunulan yılın yıllık aidatının ödenmesi gerekmektedir.

Üyeliğimi askıya almak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Birlik Üyesi Değerleme Uzmanları, gayrimenkul değerleme faaliyetinde bulunmadıkları veya gayrimenkul değerleme faaliyetinde bulunan bir şirkette ortak, yönetici veya çalışan olmadıklarını beyan ettikleri takdirde, talepte bulundukları tarihi takip eden takvim yılı başından itibaren geçerli olmak ve bir yıldan az olmamak kaydıyla üyeliklerinin askıya alınmasını talep edebilirler.

Üyelikler en az 1 en fazla 99 yıl olmak üzere askıya alınabilir. Kendi talebi üzerine Üyeliği askıya alınan Birlik Üyeleri, bu süre içerisinde oy haklarını ve yönetimde temsil haklarını kullanamayacakları gibi Birlik Üyelerine sağlanan hiçbir haktan ve Gayrimenkul Değerleme Lisansının sağladığı diğer haklardan da faydalanamazlar.

Elektronik ya da Mobil İmza İle Üyelik Askıya Alma Kılavuzu

Üyelik Askıya Alma Dilekçe Örneği

Üyelik Askıya alma işlemi, Üye Yönetim Sistemi (https://www.tadebis.com.tr/login?referer=/uys ) üzerinden mobil ya da elektronik imza kullanılarak ya da Üyelik Askıya Alma Dilekçe örneğinin doldurularak ıslak imzalı şekilde Birlik adresine gönderilmesi ile gerçekleştirilmektedir.

Elektronik ya da mobil imza kullanarak üyelik askıya alma talepleri için, Kişisel Bilgiler ekranında yer alan Üyelik Durumu İşlemleri butonu üzerinden Askıya Alma alanı seçilerek, üyeliğin askıda kalması istenen süre cevaplanmalıdır. Sistemin otomatik olarak oluşturduğu üyelik askıya alma dilekçesi mobil ya da elektronik imza ile imzalanarak üyelik askıya alma başvuru işlemi tamamlanır.

Talepte bulunulan tarihi takip eden takvim yılı başından itibaren, yönetim kurulu kararı ile üyelikler askıya alınır.

Üyeliği askıya alınan Birlik Üyesinin, tekrar gayrimenkul değerleme faaliyetinde bulunmak istemesi halinde, Birliğe başvuru yapması gerekmektedir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunan Birlik Üyelerinin lisansı Sermaye Piyasası Kurulu tarafından iptal edilir.

Gayrimenkul Değerleme Lisansı / Konut Değerleme Lisansımı aldım nasıl üye olabilirim?

Gayrimenkul Değerleme Lisans sahiplerinin sınavda başarılı oldukları tarihten itibaren 3 ay içerisinde Birliğe üye olması gerekmektedir. Değerleme faaliyetinde bulunmayan Konut Değerleme Lisans sahiplerinin Birliğe üye olması ihtiyaridir.

Üyelik başvuruları Üye Yönetim Sisteminden gerçekleştirilmektedir. Üyelik başvurusunda bulunacaklar, www.tdub.org.tr adresinde Üye Bilgileri başlığı altında Üyelik Başvurusu bölümünden sisteme giriş yapacaklardır. Sırası ile Kişisel Bilgiler, İletişim, Eğitim Bilgisi sekmelerini eksiksiz doldurulması gerekmektedir. Oluşturulan bilgiler, sayfanın sağ alt köşesinde yer alan ‘’Kaydet ve Onaya Gönder’’ butonu ile kaydedilir. Sayfanın sol alt köşesinden yer alan pdf seçeneğinden Üyelik Başvuru Formuna ulaşılması mümkündür. Üyelik Başvuru Formunun mobil ya da elektronik imza ile imzalanması ya da ekleri ile birlikte Birliğin yazışma adresine gönderilmesi ile başvuru gerçekleştirilmiş olur.

Üyelik başvuruları, her ayın birinci ve üçüncü pazartesi günleri gerçekleştirilen Yönetim Kurulu toplantısında kabul edilir.

Üyelik başvurusu; https://www.tadebis.com.tr/uys/uye-basvurusu

Bu konuda sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına “Üyelik Başvurusu” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.



Aidat borcumu ödemek istiyorum. Nasıl ödeme yapabilirim?

Aidat borcu görüntüleme ve aidat ödeme işlemlerini; Üye Yönetim Sisteminde “Aidat” sekmesinden yapabilirsiniz. Aidat ödemeleri Üye Yönetim Sistemi üzerinden kredi kartı/ banka kartı ile yapılabilmektedir. Havale/EFT ile ödeme kaldırılmıştır.

Aşağıdaki bağlantılardan Aidat ödemelerine ilişkin detaylı bilgilere ulaşılması mümkündür:

https://www.youtube.com/watch?v=J4xI8x5nx3w : Aidat Bilgisi görüntüleme – Aidat Ödeme

Üye Yönetim Sistemine nasıl giriş sağlanır?

www.tdub.org.tr internet adresinde Gerçek Kişi Üye Gayrimenkul Değerleme Uzmanları Giriş kısmından, T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile sisteme giriş sağlanır. Şifresini oluşturmayan/hatırlamayan Üyelerimiz “şifremi unuttum” butonundan yeni şifre edinebilirler.

Üye Yönetim Sistemine bağlantısı: https://www.tadebis.com.tr/login?referer=/uys

Şifre oluşturma aşamasında sorun yaşayan üyelerimiz, uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Üye Yönetim Sistemine Giriş” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Takbis yetkisi almak için ne yapmam gerekmektedir?

Birliğimiz ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokol kapsamında tüzel kişi üye firmaları ile aktif iş ilişkisi içerisinde olan üyelerimiz takbis yetkisi alabilmektedir. Yetki işlemi için öncelikle Birlik aktif üyesi ve bir üye değerleme firmasında çalışan olmak gerekmektedir. 

Uzman yetki talepleri için fima yetkilileri, Birlik uyeisleri@tdub.org.tr adresine yetki talebini iletilmelidir. 

Yetki alabilmenin bir diğer şartı ise başvuru evraklarınızın tam olmasıdır. www.tdub.org.tr adresinde yer alan Üye Bilgileri- Takbis Başvurusu sekmesinde yer alan Takbis Başvuru Formu ve Taahhütnameyi (noterden onaylatılacak) Birliğimize kargo ile göndermeniz gerekmektedir. Başvurunun eksiksiz olması durumunda TAKBİS yetkiniz aynı gün içerisinde tanımlanacak ve tarafınıza e_posta ile bilgi verilecektir.

Aşağıdaki bağlantılardan TAKBİS başvurularına ilişkin detaylı bilgi almanız mümkündür:

Çalışma Durumu Güncelleme; https://www.youtube.com/watch?v=O11MBxzEbpY

Takbis Başvurusu Linki;

https://www.tdub.org.tr/Web/MyContents.aspx?MyContentID=3542&LangID=1&UID=62002796-7c61-46e9-8a53-73d59b08ea75

Taahhütname örneği;

https://www.tdub.org.tr/Images/Uploads/Ek_1_TAKBIS_Taahhutname%20(00000002).pdf:

Takbis Başvuru Formu;

https://www.tdub.org.tr/Images/Uploads/Ek_3_V_1_TAKBIS_Basvuru_K%c4%b1sa(2).pdf

İş Bilgileri onay/ret işlemleri;

https://www.youtube.com/watch?v=LcunIdKxyAM&feature=youtu.be



Bu konuda sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına “Takbis Yetki Başvurusu” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Kişisel Bilgilerimi güncellemek istiyorum. Nerelere dikkat etmem gerekmektedir?

Üye Yönetim Sisteminde Kişisel Bilgiler sekmesinde doldurmanız gereken alanlar; Doğum tarihi, cinsiyet, çalışma durumu alanlarıdır. Kişisel bilgiler başlığı altında yer alan Yüklü ekler sekmesinden;

dosya seç- biyometrik fotoğraf

dosya seç- adli sicil belgesi

dosya seç- TC Nüfus cüzdanı

dosya seç- kamu çalışanı hizmet belgesi (Kamu Çalışanı iseniz) yükleyerek “Tamam” butonunu aktif hale getirilmesi gerekmektedir.

Aşağıdaki bağlantılardan detaylı bilgilere ulaşılması mümkündür:

Kişisel bilgilerin oluşturulması işlemleri için; https://www.youtube.com/watch?v=8grKdxhnPs0 :

Belgeleri yüklemek için; https://www.youtube.com/watch?v=EtofldbidFE

Bu konuda sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına “Kişisel Bilgi Güncelleme” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Üyeliğim askıya alındı. Nasıl aktif hale getirebilirim?

Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği üyeliğinin aktif hale getirilebilmesi için TDUB ana sayfasında yer alan üyelik askı-iptal dilekçesinin Birliğimize kargo ile gönderilmesi ve o döneme ait tahakkuku yapılacak olan aidat borcunun ödenmesi gerekmektedir.

Üyelik üye talebi ile değil de aidat borcundan dolayı askıya alındı ise TDUB ana sayfasından bireysel sayfanıza giriş sağlayarak aidat ödemeleri kısmından aidat borcunuzu ödemenizin ardından üyeliğiniz aktif hale getirilecektir.

Lisans bilgilerime nasıl ulaşabilirim? Lisansım askıya alındı ne yapmam gerekiyor?

Üye Yönetim Sistemi ana menüsünden, Lisans başlığı altından lisans bilgilerine ulaşılması mümkündür.

Lisansın askıya alınması ile Birlik üyeliğinin askıya alınması birbirlerinden farklı durumlardır. Lisansın askıya alınması, lisans yenileme eğitimlerinin tamamlanmamasından kaynaklıdır. Lisansı askıda olan kişilerin; Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu (SPL) internet adresinde Eğitim sekmesinde “Yenileme Eğitimleri” başlığı altında bulunan bilgi ve yönlendirmeler ile eğitimlere katılması mümkündür. Eğitimlerin tamamlanmasını takiben lisansın statüsü aktif hale dönüşecek ve Üye Yönetim Sistemine yansıyacaktır.

Lisans bilgilerine ulaşmada sorun yaşayan üyelerimizin aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür.

https://www.youtube.com/watch?v=1PfxC1Q9cJA

Mesleki tecrübe belgeme Üye Yönetim Sisteminde nereden ulaşabilirim?

Üye Yönetim Sistemi ana menüsünden, Mesleki Tecrübe Belgesi başlığı altından mesleki tecrübe belgesine ulaşılması mümkündür.

Mesleki tecrübe belgesine ulaşmakta sorun yaşayan üyelerimizin aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür.

Eğitim bilgilerimi oluşturmak istiyorum ancak mezun olduğum üniversite listede bulunmuyor. Ne yapmam gerekir?

Üye Yönetim Sisteminde, eğitim bilgisi sekmesinde mezun olunan üniversitenin listede yer almaması durumunda “Üniversiteler-Diğer” seçeneğinden üniversite, fakülte ve bölüm bilgilerini manuel olarak sisteme girmeleri gerekmektedir.

Eğitim bilgisi oluşturma, görüntüleme ve güncelleme işlemlerine ilişkin aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür.

https://www.youtube.com/watch?v=nS9IMWdCdHo

Eğitim bilgileri oluşturma, görüntüleme ve güncelleme işlemlerine ilişkin sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Eğitim Bilgisi Güncelleme” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Kurum bilgileri içerisinde ortaklık yapısını nasıl tanımlayabilirim?

Şirket temsilcisi rolü ile sisteme giriş sağladıktan sonra ortaklık yapısı başlığından işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Ortaklık yapısına eklenen bilgilerin kurum bilgileri sekmesinde yer alan ödenmiş sermaye tutarı ile aynı olması gerekmektedir.

 

Aşağıdaki bağlantıdan dan detaylı bilgi alınması mümkündür:

 

Ortaklık yapısı tanımlama; https://youtu.be/xI-qiyQQu5o

 

Bu konu hakkında sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Ortaklık Yapısı Tanımlama” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Firmamız için yerleşim yerini nasıl tanımlayabilirim? Yerleşimleri nasıl kapatırım?

Şirket temsilcisi rolü ile sisteme giriş sağladıktan sonra, yerleşim yeri alanından gerekli tüm yerleri doldurarak işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Aşağıdaki bağlantılardan dan detaylı bilgi alınması mümkündür:

 

Yerleşim tanımlama; https://youtu.be/r9j9FAuX3ps

Yerleşim yerini kapatmak için ise; kurum bilgileri başlığından yerleşim yeri sekmesine tıklayarak kapatmak istediğiniz yerleşim yerinin terkin tarihi ve faaliyet durdurma tarihi kayıt ederek işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Yerleşim yeri kapatma; https://youtu.be/SE3uY-gXFDE :

Bu konu hakkında sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Yerleşim Yeri” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Lisansı olmayan personel değerleme kuruluşu personel kadrosuna nasıl tanımlanır?

Operasyon sorumluları, şirket ortakları, genel müdür vb. lisansı olmayan kişilerinden Üye Yönetim Sistemine tanımlanması gerekebilir.



Aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür.

https://youtu.be/hb90bFVG2Mg

Bu konu hakkında sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “’Lisanssız Kullanıcı Tanımlama” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Değerleme kuruluşu altına tanımlı değerleme uzmanı nasıl çıkarılır?

Şirket temsilcisi, Üye Yönetim Sistemi ana menüsünde yer alan “Kurumda Çalışan Üyeler” kısmından; değerleme kuruluşu ile istihdam ilişiği kesilecek personelin bilgilerine ulaşır. Görevden ayrılma tarihi alanını doldurmak sureti personel ile istihdam ilişkisini sonlandırır. İşleme ilişkin ilgili formlar sisteme yüklenir ve yapılan işleme mobil imza ile onay verilir.

 

Aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür:

 

https://youtu.be/QqmZGCevxtI

 

Bu konu hakkında sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Personelin, Değerleme Kuruluşu ile istihdam ilişiğinin kesilmesi” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Değerleme kuruluşu altına değerleme uzmanı nasıl eklenir?

Şirket Temsilcisi Üye Yönetim Sistemi ana menüsünde yer alan “Kurumda Çalışan Üyeler” sekmesini aktif eder. Ekranın sağ tarafında yer alan “Çalışan ekle” butonunu aktif ederek gerekli bilgilerin girilmesi gerekmektedir. İşe alış işlemini gerçekleştirdiğiniz personelin de iş bilgilerini kendi sayfalarından mobil imza ile onaylamaları gerekmektedir.

 

Gayrimenkul Değerleme Lisansına sahip ve kurum bünyesinde sözleşmeli olarak çalışacak kişilerin de iş bilgileri Üye Yönetim Sistemine Şirket temsilcileri tarafından eklenmektedir. Çalışan olarak eklenen kişilerin de ardından mobil imza ile onaylamaları gereklidir. Ardından bireysel sayfalarında iş bilgisi sekmesinde aktif olarak gözükecektir.

Aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür.

https://youtu.be/IC2s4uCYk-g

 

Bu konu hakkında sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Değerleme Kuruluşu Altına Değerleme Uzmanı Tanımlama” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Değerleme kuruluşunun aidatı nasıl ödenir?

Üye Yönetim Sistemine değerleme kuruluşlarının aidatları, Şirket Temsilcisi tarafından ödenebilir. Ana menüde, “Aidat” başlığı altından değerleme kuruluşunun aidat bilgilerine ulaşılabilir aidat ödemeleri gerçekleştirilebilir. Ödemeler, kredi kartı/banka kartı aracılığı ile gerçekleştirilir.

Aşağıdaki bağlantıdan detaylı bilgi alınması mümkündür.

Aidat ödeme; https://youtu.be/FxAiiPX1uh8

Bu konu hakkında sorun yaşayan üyelerimiz uyeisleri@tdub.org.tr adresine konu kısmına sadece “Kurum aidat ödemesi” yazmak sureti ile elektronik posta gönderebilirler. E_posta aynı gün içerisinde yanıtlanacaktır.

Üye Yönetim Sistemine nasıl giriş sağlanır?

www.tdub.org.tr adresinde ana sayfada yer alan “Tüzel Kişi Üye Gayrimenkul Değerleme Kuruluşları Giriş” bölümünden, değerleme kuruluşu tarafından yetkilendirilen Şirket Temsilcileri tarafından sisteme giriş sağlanır.

Üye Yönetim Sistemine bağlantısı; https://www.tadebis.com.tr/login?referer=/uys